یکشنبه, ۲۶ دی , ۱۴۰۰ - 2022 January 16
اخبار ویژه
كدخبر: 1379 تاريخ : 1 ژانویه 1970 - 03:30 بازديد: 87 بازدید نسخه چاپي ارسال به دوستان

چگونه از ويژگي هاي اکسل در ورد مايکروسافت استفاده کنيم؟

چگونه از ويژگي هاي اکسل در ورد مايکروسافت استفاده کنيم؟

خبرگزاري آريا – ورد و اکسل مايکروسافت، مثل در و تخته مي مانند. خوب باهم جفت و جور مي شوند و مي توان با ترکيب ويژگي هايشان به امکانات عالي و کاربردي جالبي دست پيدا کرد. خصوصا زماني که بخواهيد به يک متن عادي ورد يک سري عدد و رقم اضافه کنيد، اکسل حسابي هواي […]



چگونه از ويژگي هاي اکسل در ورد مايکروسافت استفاده کنيم؟

خبرگزاري آريا – ورد و اکسل مايکروسافت، مثل در و تخته مي مانند. خوب باهم جفت و جور مي شوند و مي توان با ترکيب ويژگي هايشان به امکانات عالي و کاربردي جالبي دست پيدا کرد. خصوصا زماني که بخواهيد به يک متن عادي ورد يک سري عدد و رقم اضافه کنيد، اکسل حسابي هواي تان را دارد و در امر محاسبات رياضي به کمک تان مي آيد.
کمک گرفتن از اکسل در پنجره ورد، اصلا کار پيچيده اي نيست و مطمئنا اگر تنظيمات ورد را زير و رو کرده باشيد، گزينه «Excel Spreadsheet» را ديده ايد. اما اگر تا حالا حتي اسم اين گزينه به گوش تان هم نخورده باشد، باز هم مشکلي نيست. ما در ادامه نحوه استفاده از ويژگي هاي اکسل در ورد را به شما آموزش مي دهيم و به طور کامل از هر چه که بايد در مورد اين موضوع بدانيد براي تان مي گوييم.
خب براي شروع بايد به سراغ تب «Insert» برويد و از طريق بخش بالايي صفحه، «Table» را پيدا و روي آن کليک کنيد. با اين کار پنجره کوچکي براي تان باز مي شود که چند گزينه مختلف را در خود جاي داده. به باقي گزينه ها کاري نداشته باشيد. فقط به دنبال «Excel Spreadsheet» بگرديد و روي آن کليک کنيد. با اين کار مي بينيد که يک صفحه، شبيه به چيزي که در اکسل شاهد آن هستيم، در مقابل تان ظاهر مي شود.

اگر هم خوب دقت کنيد مي بينيد که همه ويژگي هاي موجود روي پلتفرم اکسل، در اين پنجره نيز ديده مي شوند و مي توان به تمام آن ها دسترسي کامل داشت. به فرض، مثلا مي توانيد با ايجاد کردن يک صفحه اکسل در ورد، يک سري عدد را به کمک فرمول معروف «Sum» با هم جمع کنيد و از آن ها به کمک فرمول ديگري ميانگين بگيريد.

جالب اينجاست که بدانيد براي اضافه کردن به ستون و رديف هاي اين پنجره اکسل، هيچ محدوديتي هم نداريد. بلکه به هر تعدادي که بخواهيد مي توانيد ستون و رديف داشته باشيد. فقط براي رسيدن به اين موضوع، بايد گوشه هاي پنجره اکسل را بگيريد و با کشيدن آن در جهت هاي مختلف، ابعادش را بزرگتر کنيد. به همين سادگي.

اما فکر نکنيد که ديگر کار تمام شده. از آنجايي که سند ايجاد شده يک فايل ورد است، بايد خوانايي و زيبايي آن حفظ شود. به زبان ساده تر نمي توان يک جدول نامتقارن و نه چندان زيبا را در وسط يک متن رها کرد. علاوه بر اين، بايد جدول تان طوري ساخته شود که در نسخه چاپي سند نيز خوب به چشم بيايد.
خوشبختانه ورد پر است از امکانات جالب که مي توان به کمکشان ابعاد جدول را بدون آنکه از تعداد ستون و رديف ها کاسته شود، تغيير داد و همچنين جاي درستي هم براي نمايش آن در نظر گرفت. تقريبا همه چيز را گفتيم. فقط يک مورد خاص باقي مانده که شايد زماني به کارتان بيايد.
آن زمان، وقتي است که مي خواهيد از يک فايل اکسل از پيش ساخته شده، در متن سند وردتان استفاده کنيد. جالب اينجاست بدانيد که مايکروسافت براي اين موضوع هم يک يک ميانبر خيلي خوب براي تان قرار داده. فقط کافيست به تب «Insert» برويد و از ميان گزينه هاي موجود روي کليد «Object» کليک کنيد.

با اين کار يک پنجره در مقابل تان ظاهر مي شود که اگر دقت کنيد تبي به نام «Create from file» را در آن مي بينيد. وارد تب ذکر شده برويد و از آن جا روي کليد «Browse» کليک کنيد. حالا فقط کافيست در هارد سيستم به دنبال فايل اکسل تان بگرديد و با انتخابش، آن را به سند خود اضافه کنيد.

خبر جدید  حمایت از پزشکی بازساختی در اولویت قرار گیرد
0/5 (0 نقد و بررسی)


در زمينه‌ي انتشار نظرات مخاطبان رعايت چند مورد ضروري است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسي تايپ کنيد.
  • «فن روز » مجاز به ويرايش ادبي نظرات مخاطبان است.
  • فن روز از انتشار نظراتي که حاوي مطالب کذب، توهين يا بي‌احترامي به اشخاص، قوميت‌ها، عقايد ديگران، موارد مغاير با قوانين کشور و آموزه‌هاي دين مبين اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأييد مدير بخش مربوطه منتشر مي‌شود.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات